Uroczyście otwarto dla ruchu drugi odcinek zachodniego obejścia Chojnic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 212. Zyskają na tym mieszkańcy Chojnic i kierowcy poruszający się przez miasto tranzytem.
Symbolicznym odsunięciem barier w pobliżu ronda przy ul. Sępoleńskiej oddano do ruchu zachodnie obejście Chojnic w ciągu DW212, dzięki której kierowcy jadący przez miasto tranzytem nie będą musieli jechać przez ścisłe centrum miasta. Dziś został otwarty dla ruchu drugi odcinek trasy między Człuchowską a Sępoleńską, co w połączeniu z udostępnionym pod koniec stycznia br. odcinkiem między Bytowską a Człuchowską, pozwoli w pełni wykorzystać potencjał nowej drogi.
Zachodnie obejście znacząco usprawni komunikację w Chojnicach i odciąży z ruchu, przede wszystkim tego uciążliwego, tranzytowego, centrum miasta. Odetchną, więc mieszkańcy śródmieścia Chojnic. Długość obejścia wynosi ok. 3 km i pozwala na ominięcie miasta od strony zachodniej. Nowa trasa została zbudowana po nowym śladzie, zaczyna się rondem na ul. Bytowskiej i prowadzi do ronda na ul. Sępoleńskiej. Na trasie wykonano jeszcze cztery inne skrzyżowania: z ul. Zamieście, Żeromskiego, Człuchowską (tu jest rondo) oraz to z dojazdem do planowanej strefy przemysłowej. Z myślą o mniej chronionych uczestnikach ruchu drogowego ― pieszych i rowerzystach na całej długości obejścia został wybudowany chodnik oraz ciąg pieszo-rowerowy. W ramach inwestycji wybudowano bądź przebudowano system odwodnienia trasy. Do tego wykonano na niej oświetlenie drogowe.
Należy zaznaczyć, że inwestycja w Chojnicach jest pierwszą ukończoną z trzech obwodnic realizowanych ze wsparciem z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Pozostałe dwie – w Kartuzach i Skórczu są w trakcie realizacji.
Koszt budowy zachodniego obejścia Chojnic w ciągu DW212 wyniósł ok. 64 mln zł.
Inwestycja została sfinansowana przez:
- Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg – 25,75 mln zł,
- Samorząd Województwa Pomorskiego – ok. 28,25 mln zł,
- Gminę Miejską Chojnice – 9 mln zł,
- Powiat Chojnicki – 1 mln zł.
Inwestycję prowadził Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
Wykonawca: konsorcjum firm Kobylarnia SA i Mirbud SA
Nadzór: Scala CE Sp. z o.o.
Dokumentacja projektowa: Highway Sp. z o.o.