Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami droga wojewódzka nr 501 będzie w czasie realizacji modernizacji cały czas przejezdna. Wprowadzone na niej usprawnienia i organizacja ruchu maksymalnie ułatwiają przejazd turystom i mieszkańcom na Mierzei Wiślanej.
Odbyło się kolejne robocze spotkanie przedstawicieli Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, samorządów i wykonawcy robót budowlanych dot. organizacji ruchu i prac budowlanych związanych z przebudową drogi wojewódzkiej nr 501 między Stegną a Krynicą Morską. Zebrani podsumowali doświadczenia i obserwacje po wprowadzeniu zmian w trakcie prowadzonej inwestycji. Przede wszystkim dzięki wprowadzonemu ręcznemu sterowaniu ruchem na wahadłach ruch odbywa się płynnie, co zostało ocenione pozytywnie. Prace budowlane są kontynuowane zgodnie z przyjętym harmonogramem.
Wyznaczono dwa objazdy dla pojazdów osobowych: drogą powiatową z Rybiny do Sztutowa i lokalny w Sztutowie ulicami Krótką-Obozową-Morską. Dodatkowo w trakcie wprowadzania jest jeszcze skrócenie czasu oczekiwania w okresie nocnym, kiedy na wahadłach jest włączana sygnalizacja świetlna stałoczasowa.
Ponadto w porozumieniu ze służbami ratowniczymi opracowano alternatywne drogi przejazdu dla pojazdów uprzywilejowanych, które mają być używane jedynie w razie zablokowania drogi wojewódzkiej.
Przypominamy, że przez całe wakacje na przebudowywanej DW501 będą funkcjonowały maksymalnie cztery wahadła, a w długi weekend sierpniowy br. maksymalnie dwa w dużej odległości, by te utrudnienia nie wpływały na płynność ruchu.
Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 501 rozpoczęła się w połowie listopada 2022 r. i potrwa do listopada 2024 r. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, a wykonawcą prac budowlanych — Budimex. Koszt prac budowlanych jest finansowany z programu Polski Ład i budżetu Województwa Pomorskiego. Wartość dofinansowania wynosi ok. 63,3 mln zł, a całość inwestycji kosztuje ok. 98 mln zł.
Fot. Piotr Michalski/ZDW w Gdańsku